aaaaLOGOMETBANNERGranCanariaActueel-182.jpg

d-13.jpg


Hoteliers vrezen,
dat visums met digitale vingerafdruk
het toerisme afremmen

MOSKOU - vrijdag 20 maart 2015 - De president van de Canarische Regering, Paulino Rivero, heeft op donderdag 19 maart 2015 de consul generaal van Spanje in de Russische Federatie, Miguel Bauzá, op de hoogte gebracht van de onrust, die het toepassen van een digitale vingerafdruk voor bezoekers van buiten de Europese Unie, veroorzaakt op de Archipel.

Het nieuwe biometrische systeem voor deze toeristen heeft veel twijfel gezaaid in de uitzendende landen en bij de reisorganisatoren in de sector, zoals het geval is met Rusland.
hoteleros-temen.jpg                       Paulino Rivero tijdens zijn ontmoeting met Miguel Bauzá.
Voor Rivero, die dezer dagen aanwezig is op de internationale vakantievakbeurs van Moskou (MITT), zou dit voor de Eilanden een nieuwe obstakel kunnen zijn voor het herstel van het toerisme afkomstig uit dit land, dat in het afgelopen jaar met 15% is afgenomen (tot 164.409 bezoekers) ten gevolge van de devaluatie van de roebel, het dalen van de olieprijzen, en de economische problemen, dat Spanje bereikt heeft, dat men het nieuwe document niet zal invoeren tot aan september 2015, zodat het niet van invloed is op het huidige toeristenseizoen.

In elk geval telt Spanje momenteel in Rusland 19 centra voor visums, bovendien zijn er diverse mobiele kantoren die naar de diverse regio’s gaan waar geen afhandeling van deze visums is. Vandaar, dat volgens de zienswijze van de consul, “de moeilijkheden voor de toerist minimaal zijn. Bovendien kost het afhandelen van een visum niet meer dan 20 minuten.”

Spanje zo heeft Bauzá opgemerkt, is het land dat de meeste Schengen-visums uitgeeft in de Russische Federatie, 850.000 in 2014; zonder, dat men - tot op heden - klachten heeft ontvangen van de autoriteiten door het invoeren van deze visumplicht.
1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


97% van de Russen die naar Canarias reizen, kiest Tenerife als vakantiebestemming

SANTA CRUZ DE TENERIFE - zondag 22 maart 2014 - Tenerife ontvangt 97% van de Russisch reizigers die hun vakantie op de Canarische Eilanden doorbrengen. Met 185.000 bezoekers in 2013, betekent dit een stijging van 32% ten opzichte van 2012.

Het Cabildo (Eilandbestuur) van Tenerife heeft in een communiqué laten weten, dat de Russische markt de op drie na belangrijkste is voor het eiland, met een aandeel van 3,7% van het aantal van bijna vijf miljoen toeristen, dat in 2013 Tenerife heeft bezocht.

                                 Russisch zeilplezier op Tenerife.
Tenerife is in Moskou vertegenwoordigd geweest op de MITT-2014 met haar vijf sterren hotelaanbod; de categorie, waaraan de Russen de meeste voorkeur geven.
1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


Maspalomas Costa Canaria en Mogán
promoten zich in Moskou op de MITT-2014

MOSKOU - donderdag 19 maart 2014 - De Gemeente San Bartolomé de Tirajana is, samen met het Patronato Insular de Turismo (plm. de VVV) en de gemeente Mogán vertegenwoordigt in de hoofdstad van Rusland op de 21ste MITT, de Internationale Vakantievakbeurs die in Moskou gehouden wordt van 19 t/m 22 maart 2014 (http://www.mitt.ru/en), om er het Eiland en het merk ‘Gran Canaria’ te promoten.

Maspalomas Costa Canaria en Mogán willen ook een belangrijke bestemming zijn voor het groeiende potentieel van de Russische vakantiemarkt; en met dit doel nemen de Gemeenten San Bartolomé de Tirajana en Mogán deel in de promotie van Gran Canaria tijdens de MITT van Moskou, die op woensdag 19 maart 2014 van start is gegaan.


De promotie van Gran Canaria op de Moskovische vakantiebeurs beantwoordt aan het initiatief van het Patronato Insular de Turismo (plm. de VVV van het Eiland), om het merk ‘Gran Canaria’ te consolideren op alle internationale vakantiebeurzen; zoals men eind januari heeft gedaan in Madrid (FITUR) en tijdens de eerste week van maart in Berlijn (ITB).

Het verkopen van Maspalomas in Rusland is niet nieuw. In 1994 heeft de Gemeente  San Bartolomé de Tirajana  voor de eerste keert deelgenomen aan de Moskovische vakantievakbeurs, samen met de Canarische Regering en met Turespaña, waarbij men erin  is geslaagd enkele promotionele seminars te organiseren in Kiev (Oekraïne), Sint Petersburg en Moskou.

Op de 21-ste Moskovische beurs promoot Maspalomas zich voornamelijk via de toepassing van informatica voor mobiele apparaten in iMaspalomas (Imagina Maspalomas - stel u Maspalomas voor), bestaande uit een14 minuten durende video met een catalogus van 161 hoogwaardige foto’s, van de fotograaf kunstenaar Ángel Luis Aldai, waarmee de sterke landschappelijke punten van de gemeente in beeld worden gebracht, evenals de culturereel historische, milieutechnische en culinaire.

“Deze beurs is belangrijk, omdat Rusland een bevolking heeft van ongeveer 145 miljoen inwoners, van wie er 12 miljoen in Moskou wonen, en het om een uitzendende toeristenmarkt gaat met een hoog bestedingspatroon, waarin veel opkomende reisorganisatoren onderling concurreren,” zo bevestigt de minister van Toerisme, Ramón Suárez.

Het doel

Het doel van Maspalomas en het Patronato de Turismo van Gran Canaria, dat ook de gemeente Mogán behelst in haar promotionele voorstel, is,  in Rusland het afwisselende beeld van het eiland te versterken en het volume aan Russische bezoekers te doen toenemen, om in 2014 nog meer Russische toeristen te ontvangen, dan de 13.200 Russen die men in 2013 ontvangen heeft.

"Dat doel is haalbaar en kan worden verkregen. Op deze beurs ontvangen we de belangstelling van veel reisbureaus die vakantiepakketten verkopen in combinatie met rechtstreekse vluchten voor een gemiddeld verblijf van drie dagen in Madrid en tien dagen op de Canarische Eilanden. Daarom is het zeer belangrijk het merk ‘Gran Canaria’ te promoten,” zegt Ramón Suárez.

Deze woensdag hebben na de opening van de MITT,  de Maspalomas vertegenwoordigende wethouder; samen met de minister van Toerisme, Melchor Camón, van het Cabildo (Eilandbestuur); en de vertegenwoordigers van de Gemeente Mogán, deelgenomen aan diverse werkontmoetingen met vooraanstaande  Russische reisorganisatoren, zoals: Pegas, Rusiber, TUI-Rusland en Vantur.
1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


Lopesan solideert haar inzet op de Russische markt
met een eigen stand op de MITT

De Grancanarische hotelketen werkt opnieuw samen met reisorganisator TUI-Rusland

MOSKOU - zaterdag 23 maart 2013 - De MITT is de leidende vakantiebeurs in Rusland en wereldwijd een van de vijf grootste waaraan 3.000 exposanten afkomstig van bijna 200 bestemmingen deelnemen. Tijdens deze 20ste editie werken de Lopesan Hotel Group en TUI-Rusland samen in het promoten van de hotelketen bij de ruim 82.000 beursbezoekers die de MITT denkt te ontvangen in 2013.

De Lopesan Hotel Group heeft haar stand geïntegreerd in die van TUI-Rusland, waar men een eigen balie en een eigen vergadersuite heeft voor het houden van belangrijke ontmoetingen.
images394large.jpg


De stand van TUI heeft een oppervlakte van ongeveer 120 m², verdeeld over twee verdiepingen, en bevindt zich in Hal 2-Paviljoen 8.

Toeristische groei
Het succes van de MITT in de afgelopen jaren, weerspiegelt de groeiende vraag in Rusland naar dienstverlening in de reiswereld door koopkrachtige, Russische reizigers. Hun reisbudget is aanzienlijk toegenomen in de afgelopen jaren, wat te zien is aan het belang van dit reussegment.

In 2012 zijn de Lopesan Hotel Group en TUI-Rusland erin geslaagd, een akkoord te bereiken voor een rechtstreekse vlucht tussen Moskou en Gran Canaria, waarmee men deze nieuwe reizigers op Gran Canaria verwelkomde. Deze waardevolle samenwerking - met bevredigende resultaten, aldus de Grancanarische onderneming - heeft de vraag doen toenemen, wat zich heeft vertaald in een aanzienlijk toenemend aantal Russische toeristen.

De verbinding tussen de Russische hoofdstad en het eiland is in 2012 in gang gezet en is gehandhaafd in het winterseizoen 2012-2013 met een Boeing 757-300 van de Russische luchtvaartmaatschappij Nordwind, eigendom van de Russische reisorganisator Pegas Touristik. Het vliegtuig vliegt elke negen dagen en heeft capaciteit voor 245 passagiers.

Dankzij de ondersteuning van de twee voornoemde reisorganisatoren, kan de Lopesan-Group bevestigen, dat deze vluchten ook uitgevoerd zullen worden in het winterseizoen 2013-2014. Daarbij is de hoop erop gevestigd, dat er nieuwe verbindingen tussen Gran Canaria en andere belangrijke luchthavens in de Russische Federatie tot stand kunnen komen.

                                                 170x272englarge.gif

Toeristische promotie
De reisorganisaties hebben veel promotie gemaakt voor de bestemming Gran Canaria bij de diverse reisbureaus in Moskou als opkomende, in prijs en kwaliteit, concurrerende bestemming.

Op haar beurt heeft de Lopesan Hotelgroep de afgelopen jaren promotionele acties ontwikkeld op andere, opkomende bestemmingen zoals Oekraïne, waar momenteel de internationaal georiënteerde reisorganisaties Turtess, Hispatur en TUI-Oekraïne werken aan de ontwikkeling van vliegverbindingen.

Oekraïne
Zo zal de Lopesan-Groep ook deelnemen aan de UITT, de internationale toeristenbeurs in Kiev (Oekraïne), met een eigen 14 m² grote stand, waarin men niet alleen de merken IFA Hotels & Resort en Lopesan Hotels & Resorts zal promoten, maar ook het imago van het merk Gran Canaria zal versterken.
1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


Gran Canaria - Гран-Канария - opent promotie - internetpagina in Rusland

MOSKOU - zaterdag 23 maart 2013 - De president van het Eilandbestuur van Gran Canaria, José Miguel Bravo de Laguna, heeft op donderdag 21 maart 2013 in Moskou, waar hij de toerismebeurs MITT bezocht heeft, de nieuwe internetpagina van Gran Canaria voor de Russische markt in werking gesteld.

Als vervolg op de wereldwijde expansiestrategie van Gran Canaria, heeft het Patronato de Turismo (plm. de VVV) van Gran Canaria de inhoud van haar internetpagina sinds maart 2013 ook in het Russisch vertaald met het doel meer bekendheid te geven aan deze markt over de bestemming Gran Canaria. Markten zoals Oekraïne hebben Russisch officieel tot tweede landstaal uitgeroepen. Daarom is de lancering van de internetpagina van Gran Canaria in het Russisch niet alleen van invloed op Rusland maar ook op de omgeving ervan.
mitt1large.jpg
De Eilandpresident heeft er in Moskou aan herinnerd, dat de promotie van Gran Canaria plaatsvindt in het Engels, Duits, Nederlands, Italiaans Frans, Zweeds, Portugees en Pools. Hij heeft benadrukt, dat met 60 miljoen internetgebruikers, Rusland wereldwijd het zevende land is met het grootse internetpubliek en het tweede in Europa.


Bravo de Laguna (met bril), met vertegenwoordigers van Russiche Reisorganosatoren en ondernemingen, op donderdag 21 maart 2013 in Moskou.

Gran Canaria’ is in het Russisch:  ‘Гран-Канари’
Gran  Canaria heeft, in  samenwerking met Turespaña, activiteiten ontwikkeld, om niet alleen  Russisch toerisme voor zich te winnen, maar ook financiële investering van reisorganisatoren. Zo heeft het Patronato de Turismo (de VVV) van Gran Canaria een presentatie gehouden voor Russische ondernemers en leidende bedrijven. Tijdens deze ontmoetingen hebben diverse Russische investeringsagentschappen contacten gelegd met Grancanarische ondernemingen voor het aangaan van financiële samenwerking op het gebied van toerisme.

Spanje mag zich verheugen in een toenemende Russische belangstelling op het Internet, waarbij de belangstelling van de Russen uitgaat naar het bezoeken van Spaanse bestemmingen zoals o.a. Barcelona, Madrid, Gran Canaria, Málaga, Palma, Valencia, Ibiza en Bilbao.
1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


De Russen komen

GRAN CANARIA - woensdag 25 april 2012 -  Gran Canaria sluit een akkoord met  TUI ter versterking van Russisch toerisme op het Eiland.

De minister van Toerisme, Melchor Camón, van het Cabildo (Eilandbestuur) van Gran Canaria en de vertegenwoordiger van de verkoopafdeling van TUI International-Rusland en Centraal Europa, Melen Ullutürk, hebben op maandag 23 april 2012 besloten, de betrekkingen tussen het Patronato de Turismo (plm. De VVV) van Gran Canaria  en de reisorganisator te verstevigen, om als vakantiebestemming het merk ‘Gran Canaria’ te verspreiden in Rusland en Oekraïne.


                                        Melchior Camón en Melen Ullutürk.
“In een markt die zo immens is als de Russische, gaan we samen met de gigant in het toerisme die TUI is als wereldwijde marktleider,”  benadrukt Melchor Camón. Men zal 8.500 plaatsen gaan aanbieden.

Vanuit deze markt opereert TUI op ruim 16 bestemmingen, telt men ruim 510.000 klanten en heeft men het beheer over de detailhandel via ruim 280 reisbureaus.

Het aantal plaatsen in vliegtuigstoelen naar Gran Canaria,  dat TUI gaat aanbieden, is 8.500. Dit voor een gemiddeld verblijf van negen nachten, tegen de groothandelspijs van €40,= per nacht, dit is het bedrag aan inkomsten op Gran Canaria bij de bedrijfssector die alleen al aan logies 4 miljoen euro omzet. “Een cijfer, dat nog interessanter wordt, als men de aankoopbestedingen op het eiland erbij optelt,” zo merkt Camón op.

“In het kader van de acties die we in oktober 2011 vanuit  Gran Canaria hebben ondernomen, hebben we enkele eerste contacten gelegd tijdens de toerismebeurs MITT in Moskou, persoonlijk ben ik speciaal het belang wat het Russische toerisme heeft,  aan het volgen en, Gran Canaria, is  nu voor het eerst als TUI-bestemming opgenomen in hun internationale Spanje reisfolder voor de Russische markt,” zo laat Camón weten, die benadrukt: “In een markt die zo immens is als de Russische, gaan we samen met de gigant in het toerisme die TUI is als wereldwijde marktleider.”  
russenlarge.jpg

перабудова - Perestrojka?

Het akkoord gaat het mogelijk maken, dat TUI een tweede vlucht op Gran Canaria kan inlassen. Camón laat weten, “dat dit een maatregel is die beantwoordt aan de vraag naar Gran Canaria, dat op dit moment toerisme met een grote koopkracht moet zien te verwerven.  Camón noemt dan ook, “ de samenwerking met de horeca-ondernemingen op Gran Canaria die zich bij dit initiatuef hebben willen aansluiten.”

Men voegt hier aan toe, dat de samenwerking met TUI, “tot meer leidt”, omdat, “men andere opkomende bestemmingen aan het analyseren is.”

Camón heeft benadrukt, dat de promotie van Gran Canaria in Rusland via TUI gebaseerd zal zijn op het gaan aanbieden van het Eiland als een betrouwbare, verantwoordelijke en zekree toeristische markt.

Camón zegt vooral: “We spreken van het openen van nieuwe  kanalen voor het toeristische bedrijfsleven van Gran Canaria, het is het winnen van een nieuwe markt, de verhoging van het aandeel van Gran  Canaria als winstgevende bestemming en nuttig voor de Canario’s. Een goed bericht voor het Eiland.”
1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


Mitt Moskou’ 21-24/3/2012:  Steeds meer Russische toeristen op Canarische Eilanden

MOSKOU - woensdag 21 maart 2012 - De viceminister van Toerisme, Ricardo Fernández de la Puente Armas, van de Canarische regering  en de Beheerder van Promotour Turismo de Canarias, María Méndez, zijn  op  woensdag 21 maart 2012 aanwezig geweest op de openingsdag van  Ruslands belangrijkste toeristische evenement: de Mitt in Moskou,  de handelsbeurs die duurt tot zaterdag 24 maart 2012, met ruim 3.000 deelnemende bedrijven en 185 bestemmingen  en die bezocht wordt door 80.000 mensen van wie 73% afkomstig is uit de reiswereld. De aankomst van Russische toeristen op de Canarische Eilanden is in de eerste twee maanden van 2012 toegenomen met 42,9%.

Ricardo Fernández de la Puente Armas laat weten: "We hebben te maken met een opkomende markt voor de Canarische Eilanden als  toeristische bestemming die  vele mogelijkheden biedt. Verder is het opmerkelijk, dat de Russische toerist de vakantieganger is die het meeste uitgeeft op de Archipel. De vraag naar vakantiereizen neemt aanzienlijk toe bij de Russen en belooft een aanhoudende stijging op de Eilanden.”




Mitt Moscow 2012 (International trade fair for travel and tourism).

In 2011 bedroeg het aantal uit Rusland afkomstige bezoekers 69.129, wat ten opzichte van 2010 een stijging  betekende van 51,9%, ofwel 23.612 Russische toeristen meer dan in 2010 (voornamelijk op Tenerife). Bovendien is in de eerste twee maanden van 2012 een aanzienlijke toename waargenomen van toeristen  uit de Russische Federatie met 42,9 % ofwel 8.488 toeristen  meer, dan in dezelfde periode van 2011.

In die zin benadrukte de viceminister van Toerisme, “dat de Russische toerist degene is die het meest op Canarias uitgeeft, met €160,46 per dag, tegenover de €119,16 van de gemiddelde toerist. Ook de verblijfsduur van de Russen is met gemiddeld 12,8 dagen langer dan de 9,52 dagen van de overige toeristen.  Deze gegevens zorgen ervoor, dat de Russische toerist voor zijn reis gemiddeld €1.845,90 uitgeeft tegenover de  €1.014,90 van de gemiddelde toerist”
mitt-unolarge.jpg
Wat betreft het profiel van de Russische toerist, moet benadrukt worden, dat men het gehele jaar door reist, hoewel de voorkeur uitgaat naar de zomer. Anderzijds verblijft men voornamelijk in 4-sterren hotels op basis van half pension, Wat betreft de leeftijd, wordt de vakantiebestemming Canarische Eilanden  bij voorkeur aangedaan door Russische toeristen van tussen de 25 en 45 jaar oud.

Van de Russische toeristen kiest 87,5% de Archipel vanwege het uitstekende weer en, 95,2 % verzekert een goede, of heel goede indruk aan zijn/haar  reis te hebben overgehouden.

Wat betreft het profiel van de Russische toerist, moet benadrukt worden, dat men het gehele jaar door reist, hoewel de voorkeur uitgaat naar de zomer. Anderzijds verblijft men voornamelijk in 4-sterren hotels op basis van half pension, Wat betreft de leeftijd, wordt de vakantiebestemming Canarische Eilanden  bij voorkeur aangedaan door Russische toeristen van tussen de 25 en 45 jaar oud.

Van de Russische toeristen kiest 87,5% de Archipel vanwege het uitstekende weer en, 95,2 % verzekert een goede, of heel goede indruk aan zijn/haar  reis te hebben overgehouden.
000logo-883.jpg


Het Eilandbestuur van Fuerteventura zoekt op de MITT naar een rechtstreekse vliegverbinding met Moskou

De minister van Toerisme, Blas Acosta, van het Cabildo (Eilandbestuur) van Fuerteventura is dezer dagen ook aanwezig op de Mitt in Moskou, waar hij werkontmoetingen heeft met de voornaamste Russische reisorganisatoren, met het doel, een rechtstreeks vliegverbinding tot stand te kunnen brengen met de Russische hoofdstad.
“Andere Canarische bestemmingen hebben rechtstreekse relaties met Rusland en hun ervaringen zijn  een voorbeeld, dat doet volgen,” zo heeft de minister op woensdag 21 maart 2012 laten  weten in een communiqué.
63large.jpg
Het Cabildo merkt op, dat de Russische Federatie een “immens” potentieel heeft – zowel in aantal toeristen, als in gemiddelde besteding - wat de aandacht trekt van alle internationale bestemmingen.
73large.jpg
“De inspanning om een rechtstreekse vliegverbinding tot stand te brengen tussen Fuerteventura en Rusland zal groot zijn, ondanks de grote afstand tussen beide punten, maar zal ook steeds meer voordeel opleveren voor de toeristische economie van ons eiland. Het doel is nu een direct kanaal aan te boren; dit te verhogen, en de stroom Russische toeristen te beheren, zal een tweede stap zijn,” zo heeft de minister uitgelegd.
1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


 


aaaaLOGOMETBANNERGranCanariaActueel-2--323.jpg

zon-104.jpg