site teller
site teller
site teller
gran-canaria-actueel.jouwweb.nl

aaaaLOGOMETBANNERGranCanariaActueel-181.jpg

d-12.jpg

Canarias gaat naar de World Travel Market
in de schaduw van de Brexit

LONDEN - zondag 30 oktober 2016 -  Het merendeel van de Britse toeristen reserveert hun reizen ruim 90 dagen vooraf. Het formaat ‘todo incluido’ (‘all in’- ‘alles inbegrepen’) zal het meest geschaad worden door de devaluering van het Britse Pond Sterling tegenover de Euro, aldus de deskundigen.

En dat is, omdat de Britste toeristen die naar Canarias komen een probleem tegenkomen: zij zijn veel armer door het verlies aan koopkracht vanwege de devaluering van het Britse Pond Sterling ten opzichte van de Euro, en dat is van invloed op de vakantiepakketten, zoals die met het ‘todo incluido’.
grancanaria-londres-vuelos-kcoG--620x349abc.jpgReclame van het Patronato de Turismo (plm. de VVV) van Gran Canaria in Londen, in januari 2015.
1Q3-1vXg.png79342.jpg
img_37020GROTRG.jpg


De World Travel Market (WTM) is wereldwijd de belangrijkste vakantiebeurs. Britse toeristen boeken hun reizen ruim 90 dagen van tevoren. 32% doet dit tussen 30 en 90 dagen vooraf. De meeste gezinnen beginnen telkens na 31 december met het boeken van hun zomervakantie. De wisselkoers op dat moment helpt bij het bepalen waar ze naartoe gaan en hoeveel de vakantie zal kosten.
wtmstand-lopesan.jpg               En Lopesan is, zoals gewoonlijk,  met een eigen stand vertegenwoordigd
Ambtenaren gaan, meestal, niet graag naar de WTM omdat er niets is om te onderhandelen, gezien het feit dat informatie-technologie technische vergaderingen op een dagelijkse basis mogelijk maakt. Maar voor een bestemming, zoals Canarias, is het een kwestie van trots ten opzichte van andere bestemmingen. Hetzelfde geldt voor andere markten, zoals de ITB voor de Duitse markt. Om die reden zullen de vakantiebeurzen kleiner worden en zich specialiseren op geografische markten.

De Brexit is omschreven als de meest betekenisvolle verandering in het Verenigd Koninkrijk van   de afgelopen 70 jaar. Het toerisme is een de meest getroffene. De Canarische Regering werkt aan de buitenlandpromotie o enkele markten, zoals op de Hongaarse en de Roemeense, om een teruggang te voorkomen in de komst van geld naar de Eilanden vanaf 2019, en bovendien is er de Europa Cup Voetbal en de finale wordt gespeeld in het Verenigd Koninkrijk.

De senior directeur van de World Travel Market, Simon Press, geeft aan, "dat in werkelijkheid, niemand weet wat de uitwerking op lange termijn zal zijn van de Brexit op de reisindustrie van het Verenigd Koninkrijk.” Hij is van mening, “terwijl de Britten blijven reizen in het buitenland en het Verenigd Koninkrijk een aantrekkelijke toegangsmarkt blijft, zullen er geen veraderingen zijn in de bestaande wetenschap.” Op 7 november 2016 vindt in Londen, door de WTM georganiseerd, een topontmoeting plaats van deskundigen, over de uitwerking van de Brexit op het toerisme.

30% van de toeristen die Canarias bezoeken, komt uit het Verenigd Koninkrijk; en in het geval van het eiland Lanzarote, is dat 50%.

In 2015 heeft een derde van de toeristen uit het Verenigd Koninkrijk via de reisbureaus vakanties naar Canarias gereserveerd met ‘todo incluido’

De vraag naar deze producten heeft echter de neiging, “om meer gevoelig voor prijsschommelingen te zijn en de sterkte van het Pond Sterling ten opzichte van de Euro als de belangrijkste invloed-factor", aldus de deskundige Bimal Melwan.

Van de Canarische Eilanden zijn op de WTM zakelijk bedrijven aanwezig zoals onder andere: Ciccar, Hotel Bahía del Duque, Loro Parque, Lopesan Hotels, Hotel Botánico & The Oriental Spa Garden, Viajes Olympia, Liberty International, Urbis B2B Online & Destination Services, Siam Park en Acciona Trasmediterránea.

Maspalomas zal de Britse vakantiebeurs benutten om aan Europese reisorganisatoren het nieuwe logo te tonen. Sommige Canarische overheden hebben op de agenda van de openbare diensten de modernisering staan van de toeristische gebieden.

Het Cabildo (Eilandbestuur)van Tenerife heeft vanwege de Brexit, in de afgelopen maanden al campagne gevoerd op de Britse markt, in een poging om de harten van de burgers van dat land te winnen.
zzzislas-canariaslogo-547.jpg

Gran Canaria ‘mist toerisme door
‘de rem op nieuwe hotelbedden’

LONDEN - woensdag 4 november 2015 - De president van het Cabildo (Eilandbestuur) van Gran Canaria, Antonio Morales, verlangt van de Canarische Regering, dat men de nodige mechanismen activeert opdat het Eiland het aantal hotelbedden kan verhogen en het hoofd kan bieden aan de toenemende toeristische vraag. Gran Canaria kan in de winter van 2015-2016 rekenen op ruim 280.000 extra vliegtuigstoelen vanuit het Verenigd Koninkrijk.

Vanuit Londen - waar de vakantiebeurs World Travel Market plaatsvindt - heeft de president van het Cabildo (Eilandbestuur) van Gran Canaria, Antonio Morales, benadrukt, dat de beperking in het aanbod van hotelbedden op Gran Canaria verhindert, dat men kan profiteren van de verhoogde vraag in het toerisme.
wtm2015.jpg   Het paviljoen van de Canarische Eilanden op de World Travel Market (WTM) Londen 2015.
100% bezetting.

Morales heeft uitgelegd dat Gran Canaria in de winter van 2014-2015 al een hoge toeristische bezettingsgraad op het Eiland heeft bereikt, waarbij veel logiesbedrijven en toeristencomplexen 100% bezetting te zien gaven. De logiesreserveringen voor het toeristische hoogseizoen 2015-2016, dat eind oktober is begonnen, “zijn nog beter”, en garanderen 100% bezetting in de meest gevraagde gebieden en er wordt eerder gereserveerd dan tijdens vorige campagnes.

Toename
Maar de president heeft er op dinsdag 3 november 2015 op aangedrongen, dat met steun van het bedrijfsleven van het Eiland - waar schaarste aan hotelbedden de volledige inkomsten voor welvaart een werkgelegenheid verhindert - dat de vraag gegenereerd kan worden van toeristen die geïnteresseerd zijn in een bezoek aan het Eiland. Morales heeft als voorbeeld gegeven, dat het aantal gereserveerde vliegtuigstoelen bij luchtvaartmaatschappijen uit het Verenigd Koninkrijk die naar Gran Canaria vliegen, deze winter zijn gestegen met 24,6%, wat neerkomt op 279.932 meer vliegtuigstoelen.

“Deze gegevens,” zo heeft de president van het Cabildo (Eilandbestuur) van Gran Canaria benadrukt, “bevestigen niet alleen de voorspoed van de Britse markt oo het eiland, maar tonen ook een belangijke potentiële groei aan.”

Bronnen binnen de sector zijn het erover eens, dat  de toenemende vraag naar vliegtuigstoelen en de toegenomen hotelreserveringen door de grote Europese reisorganisatoren op de Eilanden verband houden met de aanhoudende problemen waarmee concurrerende bestemmingen zoals Egypte mee te maken hebben.

Opkomende markten
Daar is niets op tegen, maar geraadpleegde bronnen bevestigen dat deze toenemende vraag naar vliegtuigstoelen, de toename verhindert van aankomsten vanuit andere, in opkomst zijnde markten.

Morales heeft benadrukt, “dat het, vandaag de dag, heel moeilijk is een hotelbed op Gran Canaria te reserveren,” waarom hij verlangt, “dat men de nodige mechanismen in werking stelt voor het opvangen van de mogelijkheid die het Eiland heeft in het verwerven van nieuwe hotelbedden.” De eilandpresident laat duidelijk weten, “dat het niet gaat, om meer grond aan het toerisme toe te wijzen voor de bouw van nieuwe hotels, maar om het ‘sneller’ doen toenemen van het gebruik van de percelen die al geschikt verklaard zijn voor het vestigen van logiesaccommodaties.” Daarbij, zo heeft hij opgemerkt ,“zijn de subsidies voor de vernieuwing van het bestaande aanbod, niet te vergeten.”

Onmiddellijk handelen
In die context heeft Morales er bij de Canarische Regering op aangedrongen “onmiddellijk te handelen”, voor het ontwikkelen van een wettelijke regeling voor de toeristische renovatie welke de toeristische standaarden regelt en de minimale vereisten voor indeling van de diverse soorten horecabedrijven met het aanpassen van de huidige wetgeving op de vraag van de markt en op het initiatief van het bedrijfsleven.”

“Deze leemte,” zo heeft hij toegevoegd,” veroorzaakt dat veel projectontwikkelaars moeite hebben met het doen van voorstellen voor de modernisering van het aanbod.”
ZZZZZZAislas-canarias-84-99-kopie-132.jpg

Canarias op de WTM Londen 2015
pdom.jpgVIDEO: 

https://youtu.be/9Qu2PQSb754

ZZZZZZAislas-canarias-84-99-kopie-130.jpg


 

Lopesan Hotel Group ook in 2015
met een eigen stand op de WTM in Londen

LONDEN - zaterdag 24 oktober 2015 - De 36ste editie van de World Travel Market (WTM) in Londen, een van de belangrijkste beurzen in de sector, die op 2 november 2015 van start gaat, kan ook dit jaar rekenen op de aanwezigheid van de Lopesan Hotel Group, de enige Grancanarische hotelketen die met een eigen stand vertegenwoordigd is.

Net als in voorgaande jaren staat de Lopesan-stand in een centrale ruimte, naast de stand van de Canarische Eilanden en tegenover die van Andalusië en Gran Canaria. De oppervlakte van 42 m², huisvest verschillende ruimten; een lounge voor vergaderingen met reisorganisators, en een gedeelte met balies voor het geven van informatie aan de beursbezoekers.
img_30701.jpgHet minimalistische ontwerp is voorzien van innovatieve, decoratieve elementen zoals een plasma-scherm waar video's over de bestemming Gran Canaria en de producten van het bedrijf (hotels, spa-voorziening, golf, conferenties, enz.) worden vertoond.
infinity-pool.jpg
1158336861.jpgDe ‘infinity pool’ (het ‘oneindige zwembad’) van Lopesan Costa Meloneras, is de ster-afbeelding op de grootste wand van de ruimte waar medewerkers van het Lopesan-verkoopteam op de foto gaan met autoriteiten, ondernemers en vertegenwoordigers van reisorganisators.

De hotelketen heeft al een twintigtal afspraken voor ontmoetingen met de reisorganisaties waarmee men gewoonlijk werkt (Verenigd Koninkrijk, Duitsland. Scandinavië, enz.) en met nieuwe markten, zoals Polen, waarmee men specifiek beleid uitzet voor het openen van de bestemming en het contracteren van de Lopesan-hotels. In 2015 zullen er ook ontmoetingen zijn met online- reisbureaus en -distributeurs, evenals met de diverse communicatiemedia van diverse landen.

Canarias met één gezamenlijke stand
gehuisvest  op de WTM 
 in Londen 2014

LONDEN - woensdag 29 oktober 2014 - De Canarische eilanden zullen zich gezamenlijk, in één stand, presenteren op de Vakantiebeurs in Londen, de ‘World Travel Market’ (WTM), die wordt gehouden van 3 tot en met 6 november 2014. Een beurs, waar Canarias present is, met als doel uiteindelijk de verwachtingen te kunnen waarmaken van een stijging van 12% van het Britse toerisme.

Het bovenstaande is op dinsdag 28 oktober 2014 bevestigd door de minister van toerisme, Ricardo Fernández de la Puente, van de Canarische Regering, en de beheerder van het publiciteitsbedrijf, María Méndez.
 
De minister heeft opgemerkt, dat het project en de geplande ruimte op de Londense Vakantiebeurs zijn gepresenteerd aan de toeristische instanties op alle eilanden en, dat tot nu toe, niemand heeft aangegeven, dat men individueel promotie zal gaan maken, zoals eerder wel is gebeurd. De minister vindt deze eenheid heel belangrijk, “omdat het de som van allen is, die de bestemming ten goede komt.”

Voor deze 35ste editie van de WTM (zie: http://www.wtmlondon.com) kan Canarias rekenen op een paviljoen van 700 m², dat men als nieuw presenteert onder een dak van hout met 48 lichtkanonnen die voor verandering van kleur zullen zorgen, en de beweging van de golven van de zee simuleren.

Daarbij moet men een lava-kleurige betegeling optellen, zinspelend op het landschap van de eilanden, en ruim 200 m² aan transparant verlichte afbeeldingen van groot formaat, en gedrukte afbeeldingen, zo heeft de beheerder van Promotur meegedeeld.

In de ruimte die men voor de Archipel heeft bestemd, is nieuwe inhoud in de audiovisuele projectie gepland voor het merk ‘Islas Canarias’ als: “Reservaat van de stratosfeer in de dampkring,’ bestemd voor de promotie van duursporten in de natuur; ‘Wind en golven’, voor de nautische sporten en:  ‘De energie die u verwacht,’ welke de eilandbezoekers over de natuurgebieden kunnen ontdekken.

Méndez heeft benadrukt, dat de beurs in Londen “een van de belangrijkste markten voor Canarias is, die deel uitmaakt van het platform voor de herpositionering van het merk: 'Islas Canarias, Vuelve a Brillar’ (‘Canarias, Gaat Opnieuw Schijnen’), dat is gebaseerd op aspecten zoals ‘heropleving’ en ‘klimaat’, in het promotieplan voor 2014, van de Canarische Regering.

In totaal heeft men €750.000,= geïnvesteerd in het tentoonstellingspaviljoen, zo heeft de minister van Toerisme laten weten; van dit bedrag is 85% is gefinancierd door de Europese Feder-fondsen (Europese Fondsen voor Regionale Ontwikkeling).

De Canarische Regering vindt de aanwezigheid van de eilanden op de Feria (Beurs) in Londen van fundamenteel belang, “omdat het Britse toerisme ‘zonder enige twijfel, een van de belangrijkste marken is, waarop men blijft werken, om de geode resultaten te behouden en de toerist van het Verenigd Koninkrijk trouw te houden,” zo heeft Fernández de la Puente aangegeven.

In die zin heeft Fernández de la Puente aangekondigd, dat de verwachtingen voor de winter van 2014-2015 “heel goed zijn”, omdat - ten opzichte van het vorige hoogseizoen (de winter van 2013-2014) - het aantal vliegtuigstoelen met bestemming eilanden is toegenomen met 227.000, wat deze markt situeert op meer dan 12%.

Bovendien is de Britse economie verbeterd, wat zich heeft vertaald in een toename van 5% van het aantal reizen van toeristen uit het Verenigd Koninkrijk naar de rest van de wereld.

Wat betreft Canarias hebben in 2014 van januari tot en met september  2.995.306 Britten de Archipel bezocht, wat 337.996 toeristen (12,7%) meer is, dan in vergelijking met dezelfde periode in 2013.
 
Het is daarom, zo besluit de minister, dat de Archipel zich wederom promoot op de Vakantiebeurs in Londen en in haar paviljoen ruimte biedt aan ondernemers in de toeristensector op Canarias, zodat zij hier hun ontmoetingen en zakenafspraken kunnen houden met reisorganisators en deskundigen uit andere landen; met het doel: het aantal toeristen dat de Eilanden bezoekt, te verhogen.

1-AAAAislas-canarias-kopie-165.jpg


Rivero kondigt op de WTM in Londen
een werkgelegenheidsplan
van 2 miljard euro
aan

LONDEN - dinsdag 6 november 2012 - De president van de Canarische Eilanden, Paulino Rivero, heeft op  maandag 5 november 2012 op de World Travel Market (WTM) in Londen, een van de meest belangrijke beurzen voor het toerisme wereldwijd, de stand van de Canarische Eilanden geopend, waar de voetbalspeler David Silva aanwezig was als toeristisch ambassadeur van Gran Canaria.

Op deze openingsdag heeft Rivero verzekerd “dat het toerisme op de Canarische Eilanden goede tijden doormaakt. “We doen de zaken goed in promotie en modernisering van het toerisme,” zo heeft hij opgemerkt. “Beurzen zoals deze zijn fundamenteel om ons te ondersteunen  vertrouwd te blijven op de traditionele markten en  ook opkomende markten  aan te boren, evenals om ons toeristisch potentieel te tonen,” zo heeft de president aangegeven.


                         De Canarische delegatie op de WTM Londen 2012.

 

Groeiplan Werkgelegenheid

Bovendien heeft de president aangekondigd, dat men een groeiplan voor werkgelegenheid in gang zal zetten van 2 miljard euro, dat wordt geruggensteund door de Europese Unie en dat kan rekenen op overheids- en private steun.



“Dit zal het concurrentievermogen van de toeristische sector herstellen en het genereren van banen bevorderen."
In deze geest, heeft de president benadrukt, dat vooruitgang wordt geboekt voor dit project, dat groot inzet op het toerisme en wordt opgenomen in het Plan voor Groei van  Werkgelegenheid in Europa en, in het beleid voor de  Regiones Ultraperiféricas de la Unión Euopea (RUP)" (Ultraperiferie Gebieden van  de EU - UPG).

Hij heeft ook aangegeven hoe belangrijk de Britse markt is voor de Eilanden en heeft het belang benadrukt, dat het globale aantal Britse reserveringen heeft voor het winterseizoen (november-april) voor reizen naar Canarias, dat groeit met 4%.
1352125678979-wtm12-23_large.jpg

In 2012 hebben de Britten, van januari t/m september, 2,651 miljard euro uitgegeven op de Canarische Eilanden, een stijging van 14,84% in vergelijking met dezelfde periode van 2011, aldus de gegevens van de Istac-enquête naar de Toeristische bestedingen.
1352115059417-auhickox3luaamvfkysnl9xfarsohvn5bwlq3hwskmin_large.jpg
Rivero heeft laten weten, dat 2012 een recordjaar is geweest voor het toerisme op de Canarische Eilanden, waarbij de bestedingen per toerist, op de Eilanden in de maand september zijn toegenomen met 11%.”
1-AAAAislas-canarias-kopie-166.jpg




'Bergwandelen' en 'gastronomie'
op de WTM in Londen

Gran Canaria
presenteert
een breed en gevarieerd aanbod
speciaal
aan de Britse toeristenmarkt

CANARISCHE EILANDEN - Allerzielen, vrijdag 2 november 2012 - Op de World Travel Market (WTM), die plaatsvindt van 7 t/m 10 november 2012, pakt het Patronato de Turismo de Gran Canaria (plm. de VVV) speciaal uit met een breed en gevarieerd aanbod van het eiland.

Gran Canaria hanteert tijdens deze editie een strategie van “een grotere hoofdrol”, door het  aantal Grancanarische ondernemers dat naar Londen reist,” zo merkt men op in een communiqué van het Cabildo Insular (Eilandbestuur).


De vakbeurs im Londen is voor het algemene publiek geopend van:


2012-11-12-img-2012-11-04-23-20-06-6611571_large.jpg
De agenda van het Patronato (plm. de VVV) richt zich op het genereren van handelscontacten op alle mogelijke terreinen; met het doel, het eiland op de Britse markt te versterken.


Roque Nublo.

Volgens het Cabildo (Eilandbestuur) heeft Gran Canaria over het algemeen haar quota op deze markt behouden, met de toename van het aantal bezoekers in september 2012; een aspect, wat niet is gevolgd op de rest van de Archipel.
blue-eyecatcher_large.jpg
Het Cabildo (Eilandbestuur) heeft vooral belangstelling in de werving van Britten die op zoek zijn naar zon- en strandvakantie in een comfortabele sfeer en in kwaliteitsetablissementen

Het grootste deel van de vakantiepakketten naar Gran Canaria (63,21%) contracteert men voor verblijven van een tot zeven nachten en in 33,30% van de gevallen voor verblijven tussen de acht en vijftien dagen. 2,59% koopt een vakantiepakket van tussen de 16 en 31 nachten en, 0,90% blijft langer dan een maand.

Van het aantal der Britse toeristen dat naar Gran Canaria komt, is ruim 82% een (echt)paar zonder kinderen.

De promotiestrategie van Gran Canaria op de WTM richt zich op het werven van divers publiek en, in het bijzonder op (echt)paren met een klein kind, die hun exotische vakanties hebben veranderd en die kiezen voor Gran Canaria voor het vermijden van lange vluchten en, die veiligheid en comfort wensen te genieten.

Daarnaast richt men zich op ouderen, van wie de kinderen de deur uit zijn en klanten die regelmatig terugkeren naar Gran Canaria als dichtbij zijnde kwaliteitsbestemming waar men zich comfortabel voelt.

1-AAAAislas-canarias-kopie-166.jpg


 

e-15.jpg

aaaaLOGOMETBANNERGranCanariaActueel-2--321.jpg

zon-103.jpg